Lojalność klientów w branży hair & beauty

Grono stałych, wiernych klientów to marzenie każdego właściciela salonu. To oni dają poczucie finansowej stabilności, a nierzadko polecają firmę innym osobom. Jak zyskać tak lojalnych klientów?

Okaż zainteresowanie

To pierwszy krok do budowania zażyłej relacji z klientem. Wizyta w Twoim gabinecie trwa często nawet ponad godzinę – to naprawdę mnóstwo czasu, by nawiązać interesującą rozmowę i dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, które potem się przydadzą. Zapisuj te informacje w karcie klienta i wykorzystaj przy następnym spotkaniu, w rozmowie – dzięki temu odwiedzająca Cię osoba będzie wiedzieć, że naprawdę interesuje Cię to, co mówi.

Bądź profesjonalistą

Twoi klienci chcą mieć pewność, że dobrze wybrali, dlatego podczas każdego spotkania buduj swój wizerunek eksperta i profesjonalisty. Udzielaj wyczerpujących odpowiedzi na pytania dotyczące zabiegów. Jeśli czegoś nie wiesz, nie kręć – powiedz, że nie masz pewności i nie chcesz wprowadzić w błąd, więc sprawdzisz to. Staraj się też pokazać swój salon jako miejsce nowoczesne – na przykład oferując klientom możliwość rezerwacji wizyt online. Możesz to zrobić za pomocą systemu Versum: https://www.versum.pl/oprogramowanie-do-salonu/

Zdobądź się na szczerość

To także cechuje prawdziwego eksperta. Jeżeli klientka prosi na przykład o fryzurę, w której Twoim zdaniem nie będzie wyglądać dobrze, powiedz jej to. Postaraj się zrobić to delikatnie i zaproponuj inne rozwiązanie – na pewno doceni fakt, że chcesz jej pomóc uniknąć wpadki. W dodatku dasz sygnał, że bierzesz pełną odpowiedzialność za efekty i jesteś pewien swoich umiejętności.

Nie zapomnij o upominkach

Lojalni klienci zasługują na to, by ich docenić. Najlepiej sprawdzi się program lojalnościowy, w którym za wizyty zbiera się punkty. Można je potem wymienić na dodatkowe zabiegi. Miłym gestem będzie też rabat czy próbka kosmetyku, na przykład z okazji urodzin.

Przypominaj o sobie

Udana wizyta nie powinna się tak po prostu kończyć. Po jakimś czasie warto o sobie przypomnieć, choćby SMS-em. Napisz wiadomość z poradą, jak pielęgnować skórę po zabiegu, powiadom o konieczności jego powtórzenia. Klient często potrzebuje po prostu drobnej motywacji, aby umówić się na kolejną wizytę. Żeby być z nim w stałym kontakcie, warto prowadzić też fanpage na Facebooku.

Obsługa klienta to trudna sztuka, której trzeba się nauczyć, jeśli salon ma odnieść sukces. Właściwe podejście do ludzi, życzliwość – te cechy wyróżniają najlepszych przedsiębiorców w branży beauty. W końcu chodzi o to, by pomagać ludziom poczuć się lepiej!