Podstawowe wskazówki dla właścicieli salonów fryzjerskich

Aby zapewnić klientom najwyższą jakość oferowanych usług, właściciele i menedżerowie salonów muszą pracować dziś jeszcze ciężej.To dlatego, że konkurencja na rynku usług fryzjerskich rośnie, a większy wybór salonów sprawia, że klienci stają się coraz bardziej wymagający. Czym powinien wyróżniać się profesjonalny zakład fryzjerski?

Komunikacja z klientami – podstawa marketingu

Aktywne prowadzenie działań marketingowych i nieustanne komunikowanie się z klientami pozwala na budowanie trwałych więzi z nimi. Krótka wiadomość SMS zachęcająca do ponownej wizyty, gdy klient od dawna nie pojawił się w naszych progach, to świetny sposób na ożywienie i wzmocnienie relacji. Dobrym rozwiązaniem jest również prowadzenie programu lojalnościowego, który zwiększa przywiązanie klienta do salonu i ogranicza ryzyko, że z jakiegoś powodu nagle zacznie korzystać z oferty konkurencji. To ważne, aby w kontaktach z klientami wykazywać się pomysłowością, a jednocześnie podchodzić do każdej osoby indywidualnie.

Obecność w internecie

Nowoczesna firma powinna być obecna wszędzie tam, gdzie jej potencjalni klienci. Jednym z tych miejsc jest internet, gdzie użytkownicy coraz częściej poszukują usług i opinii na ich temat. Jeśli nie jesteśmy aktywni online, możemy stracić wielu potencjalnych klientów. Media społecznościowe to już nie tylko moda, ale absolutna podstawa w zakresie skutecznej komunikacji z odbiorcami naszych usług. Będąc obecni w internecie musimy jednak pamiętać, że każdy wychodzący od nas przekaz musi być profesjonalny – a poszczególne komunikaty spójne ze sobą nawzajem. W ten sposób budujemy świadomość marki, a jednocześnie zyskujemy zaufanie otoczenia.

Czytaj również: Salony urody coraz chętniej promują się z influencerami

Specjalne wydarzenia

Najbardziej lojalni klienci powinni czuć się w naszym salonie wyjątkowo. Można to osiągnąć, organizując specjalne wydarzenia lub imprezy. Rozważmy organizowanie specjalnego wydarzenia raz na kwartał i zapraszanie najlepszych klientów z jednym lub dwoma znajomymi. Rozmiar i częstotliwość takich wydarzeń dopasujmy do możliwości swojego budżetu. Dobrym pomysłem na taki “dzień otwarty” będzie na przykład prezentacja nowo wprowadzonych usług, obejmująca darmowy zabieg dla osób, które zgłoszą się na niego jako modele.

Przyciąganie i utrzymywanie dotychczasowych klientów to ciężka praca. Aby odnieść sukces, trzeba myśleć nieszablonowo i dokładać wszelkich starań, aby klienci wracali. Branża fryzjerska opiera się na pasji, kreatywności i determinacji, aby każdego dnia być coraz lepszym. Bez konsekwentnego podejścia w tej branży nigdy nie odniesiemy sukcesu.

Dowiedz się więcej w Versum.pl