Jak usprawnić pracę w gabinecie kosmetycznym?

Brak klientów to wcale nie jedyny kłopot, jaki spotyka salony kosmetyczne. Przeciwnie – często wraz z przyrostem liczby klientów pojawiają się nieznane dotąd problemy organizacyjne. Jak sobie z nimi poradzić, aby gabinet działał jak w zegarku?

Stwórz procedury

Jako specjalista w swoim fachu, wiele rzeczy wykonujesz pewnie automatycznie, a większość z nich wydaje ci się banalnie prosta. Pamiętaj jednak, że zatrudniasz ludzi z różnym doświadczeniem, o różnych osobowościach. Aby utrzymać wysoką jakość usług, jednakową u każdego pracownika, warto określić procedury wykonywania poszczególnych zabiegów. To samo tyczy się działań związanych z zamknięciem dnia w salonie czy przyjmowaniem dostaw. Początkowo może się to wydawać uciążliwe, ale po jakimś czasie zauważysz, że pomyłki zdarzają się coraz rzadziej, nikt nie traci czasu na niepotrzebne działania, a w konsekwencji Ty oszczędzasz pieniądze.

Korzystaj z nowych technologii

W dobie internetu papierowy notes i długopis to trochę za mało. Skoro istnieją narzędzia, które mogą znacząco ułatwić twoją pracę, dlaczego ich nie wykorzystywać? Dzięki temu będziesz mógł więcej czasu poświęcić swoim klientom albo czuwać nad firmą nawet podczas urlopu. Nowoczesne systemy do zarządzania pracą gabinetów kosmetycznych pozwalają m.in. na monitorowanie stanów magazynowych, gromadzenie statystyk zabiegów, tworzenie kart klientów, prowadzenie harmonogramu wizyt czy rezerwację online w Twoim salonie. Ta ostatnia funkcja to ogromne udogodnienie dla wielu osób, które są przyzwyczajone do zamawiania różnorodnych usług przez internet. Możliwość rezerwacji zabiegu o dowolnej porze dnia i nocy to też świetny sposób na przyciągnięcie nowych klientów i pokazanie Twojego gabinetu jako nowoczesnego miejsca. Wiodącą platformą oferującą takie rozwiązania jest Versum – terminarz do umawiania klientów dostępny w ramach tego systemu wykorzystują już tysiące salonów w Polsce i za granicą.

Obserwuj i rozmawiaj

Najlepszym źródłem informacji o tym, co można w gabinecie ulepszyć czy poprawić, są jego klienci i pracownicy. Po latach prowadzenia biznesu może Ci być trudno spojrzeć na swój gabinet z perspektywy osoby przychodzącej na zabieg. Wsłuchiwanie się w potrzeby klientów pomoże ci określić kierunek rozwoju firmy. Nie ignoruj także opinii swoich pracowników. Nawet jeśli są nowi w branży, ich świeże spojrzenie może okazać się niezwykle cenne.

Niektóre rzeczy mające wpływ na funkcjonowanie salonu trudno jest zmienić, jak na przykład lokalizację, która wcześniej wydawała się idealna albo parking, który z biegiem czasu przestaje wystarczać. Na szczęście o większości kluczowych aspektów działania salonu decydujesz Ty sam. Nie bój się zmian, stopniowo wprowadzane mogą Ci tylko pomóc. Zachęcasz przecież klientów do metamorfoz w swoim gabinecie, więc nie wypada, aby Twój biznes tkwił w miejscu!